Groepsreis naar Polen, Krakow, Auswitzch en Birkenau.

30 april 2018 - Brussels Airport, België

Dag iedereen,

Zondagmorgen 06H00 en ons stilaan klaar maken voor onze Groepsreis. Na enkele weken van voorbereiding was het eindelijk zover. Wij hadden ieder op onze eigen manier afgesproken om tjdig aanwezig te zijn aan de stand van TUI in de vertrekhal van Brussels Airport.

Wat dat betreft was er alvast geen probleem. Iedereen was zoals het hoort precent en op tijd, wij dus naar de inckeckbalie helaas geen balie en ook geen medewerkers Brussels Airlaines.

Eerste verbazing was er al. Geen incheckbalie te bespeuren (of toch niet zoals wij die kennen), nog minder medewerkers. Plots uit het niets dook er dan toch en weliswaar zeer vriendelijk meisje die met veel plezier eens wilde demonstreren hoe het allemaal in zijn werk ging.

Uiteindelijk met samenwerken lukten wij er toch in om onze boarding ^pass te bemachtingen. Op naar het volgende, bagage inchecken. Weer niemand te bespeuren m.a.w. Tiréz Votre Plan.

Alweer en dit keer zonder hulp uw bagage zelf inchecken, of onze bagage gaat aankomen valt nog af te wachten maar dat weten we pas een kleine twee uurtjes later.

Dan maar rustig richting Gate na eerst nog een jatteke koffie voor de watjes en een stevige Stella voor de echte.

Wij dus uiteindelijk richting vliegertje na eerst nog een discussie met één van de security aangaande beveilingsdoorgang. Daar iedereen weet wat ik heb aan mijn voet mag ik absoluut niet door een scanner tgv mijn neurostimulator. Was er toch wel een puber van ongeveer 25 jaar die mij wou verplichten om mijn neurostimilator af te zetten en mijn schoenen uit te doen. Een kleine discussie heen en weer maar wie was gewonnen denk je................. just.

De rest van de dag was uiteraard inchecken in onze hotl, uitpakken en daarna samenkomen aan de bar om de eerste Tyski naar binnen te kappen. Na een kort kennismaking bezoekje aan de oude stad zijn wij een beetje moe maar voldaan naar de kamer gegaan , opfrissen en maffen voor wat vandaag komen gaat.

Er staat vandaag het bezoek aan zoutmijnen op ons programma. Nadien hebben wij tijd om de oude stad verder te ontdekken.

Kort verhaalttje voor onze eerste reisdag maar vandaag volgt aflevering twee. Tot morgen en wees braaf ginder.

Het Krakow team

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Mertens:
    30 april 2018
    Veel plezier in Polen ...alhoewel het ( indrukwekkend ) 😢 zal zijn in die nazikampen denk ik .
    Gr Ria
  2. Walter:
    Goedemorgend Krakow team.
    Zo te zien is iedereen opgewekt,geniet van jullie ontbijt en ben benieuwd naar jullie verslag van de zoutmijnen.
    Van al dat zout krijg je wel dorst!!
    Ronny ,mag ik die groepsfoto van voor het hotel opslaan in mijn mapke als herinnering aan jullie reisje,groetjes Rita van de Walter
  3. Carine de laet:
    30 april 2018
    Hey allemaal. Tiréz votre plan ... zo gaat dat tegenwoordig in die luchthavens. Ik heb daar ook eens staan vodden,mijn valies was te groot en ging niet op de juiste manier in die kooi. Het goede weer hebben jullie alvast mee zo te zien. Geniet er ginder van, en op tijd een terraske met een zjatteke koffie. Tot de volgende.
    Groetjes,Karin.
  4. Guy:
    alvast veel plezier daar, groeten Guy en Killy
  5. Daniel Proost:
    30 april 2018
    Geniet er van , het is de moeite waard om het gezien te hebben.
    Ben er enkele jaren geleden daar ook geweest, heb toen het zelfde gedaan zoals jullie nu.
    Groetjes,
    Daniel
  6. Ria Adriaensen:
    Geniet ervan! 😘
  7. Bolsius Dave:
    30 april 2018
    Veel plezier ginder,en geniet ervan !
  8. Peter moeskops:
    30 april 2018
    Geniet ervan en veel plezier Grtz.peter
  9. Roger Maes:
    30 april 2018
    Een goede vlucht beste vrienden vanuit onze regenachtige omgeving naar misschien het zonnige Krakow, jullie verblijf aldaar zal wel tot in de puntjes geregeld zijn, voor elke dag zullen jullie wel een prachtig volledig reisplan opgemaakt hebben, een unieke ervaring in een ongelooflijk prachtig land, maak er het beste van om nooit te vergeten !!
  10. Marcel en Gerarda.:
    30 april 2018
    Aan de hele groep wensen wij jullie een leerzaam en leuk verlof,zo te zien gaat het jullie al heel goed,na wat hindernissen,maar ja de Ronny is dat gewoon hé,en jullie zullen wel dorst hebben naar al dat zout ??? geniet er maar van,
  11. Patrick:
    30 april 2018
    Vooral veel indrukken opdoen. Genieten vind ik hier een wat rare uitdrukking... Maar vooral, toch met een open mind kijken, luisteren en voelen.
  12. Didier:
    30 april 2018
    Geniet van de gegarandeerde mooie reis.
    Met de betrokken reis organisator kan het niet anders dan meevallen 😉
  13. Monique:
    2 mei 2018
    Ronny bedankt voor de fantastische reis ! Wij zijn heel blij dat we hier aan deel hebben genomen ! Was echt de moeite en alles goed georganiseerd . Louis & Monique